Modlitwie przewodniczyć będzie o. Sebastian Matecki. Oprawę muzyczną liturgii przygotują Zespół Solidaris Brass, Schola Domine Jesu oraz Chór Męski Pochodnia. Po Mszy św. w Bazylice jasnogórskiej o godz. 19.30 odbędzie się koncert ku czci św. Cecylii zatytułowany „Brzmienie Kościoła w Sercu Jasnej Góry” w wykonaniu Zespołu Solidaris Brass.
Kulturotwórcza i kształcąca misja Jasnej Góry realizowana jest m.in. poprzez liczne koncerty i wieczory organowe. To tu działa Zespół Naukowo-Redakcyjny Jasnogórskich Muzykaliów. Istnieje również Stowarzyszenie Kapela Jasnogórska, której staraniem od lat ukazują się płyty z serii "Jasnogórska Muzyka Dawna". Jasna Góra przez wieki była jednym z najważniejszych ośrodków muzycznych w Polsce i centrum kultury muzycznej Zakonu Paulinów. Są tu m.in. jeden z największych w Europie Środkowej historyczny zbiór ponad 3 tys. kompozycji i unikatowa kolekcja dawnych instrumentów. Od końca XVI w. do początków XX stulecia działała tu wokalno-instrumentalna kapela należąca do najznakomitszych tego rodzaju zespołów w Polsce. W jej skład wchodzili zarówno zakonnicy, jak i muzycy świeccy. Pod koniec XVIII-stulecia w chórze pojawiły się nawet kobiety (sopranistki), co na owe czasy było ewenementem. W ciągu 300 lat kapela miała w sumie 588 członków. Stworzyli pewnego rodzaju szkołę muzyczną, zapraszali utalentowanych artystów z Polski i zagranicy. Wśród zakonników jednym z pierwszych kompozytorów jasnogórskich był o. Władysław Leszczyński, później - o. Eryk Brikner, o. Zachariasz Gerit, o. Cyryl Gietrzyński. Natomiast spośród muzyków świeckich – to przede wszystkim Marcin Józef Żebrowski, kompozytor wybitny w skali nie tylko polskiej, ale i europejskiej. Działał w poł. XVIII w. W jasnogórskim Muzeum 600-lecia zobaczyć można jedną z największych i najbardziej wartościowych, nie tylko w kraju, kolekcji dawnych instrumentów. Zbiór instrumentów liczy ponad 200 egzemplarzy. Wśród nich najstarsza w skali Europy trąbka ze znakomitego warsztatu Johannesa Starka z Norymbergi, wykonana w 1693 r. Trąbka Starcka to jedyny zachowany egzemplarz w Polsce. Choć instrument pozostawał na Jasnej Górze od bardzo dawna, dopiero podczas badań w 2007 r. okazało się, jak bardzo jest cenny. Wartość trąbki Heronymusa Starcka dla trębaczy jest tym, czym dla skrzypków skrzypce Stradivariusa.
Pomóż w rozwoju naszego portalu