Reklama

Patriotyzm w modzie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Trzej polscy szczypiorniści z reprezentacji narodowej, która zakwalifikowała się do igrzysk olimpijskich w Rio de Janeiro i od kilku tygodni znowu jest na topie, promują kampanię „Poczuj dumę”. Karol Bielecki, Sławomir Szmal i Kamil Syprzak są ambasadorami akcji zorganizowanej przez wrocławską firmę Surge Polonia, która produkuje odzież patriotyczną. – Celem kampanii jest promowanie patriotyzmu, polskiej historii i pamięci o ludziach i wydarzeniach, z których możemy być dumni – mówi Mateusz Nawrocki, specjalista PR z firmy Surge Polonia. – Piłkarze ręczni godnie nas reprezentują, a jednocześnie pokazują, jak ważne w dążeniu do celu są wytrwałość i ambicja. Dlatego zaprosiliśmy ich do naszej kampanii.

O patriotyzmie można mówić na różne sposoby. Surge Polonia wybrała przekaz trochę nietypowy. Wizerunki naszych szczypiornistów z napisem: „Poczuj Dumę” umieszczono na 140 billboardach, które trafiły do 9 miast w Polsce. Akcja jest obecna również w Internecie, gdzie znajdziemy fotografie z sesji zdjęciowej, w której uczestniczyli sportowcy, oraz rozmowy, w których mówią czym dla nich są patriotyzm i poczucie narodowej dumy. – Patriotyzm oznacza ambicję, pasję, wiarę w siebie i poczucie wspólnoty – twierdzi Sławomir Szmal. – Przez udział w akcji chciałbym przekazać młodym ludziom swoje doświadczenia i zachęcić ich do wytrwałości i pracy – mówi z kolei Kamil Syprzak i dodaje: – Wiem, że taki impuls jest bardzo ważny. Pozwala wykorzystać i rozwijać talent.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie są to jedynie słowa, Syprzak spotkał się bowiem z drużyną szczypiornistek z wrocławskiego klubu piłki ręcznej UKS „Handball 28”, przeprowadził z nimi trening i rozmawiał także o patriotyzmie.

Reklama

Termin akcji – kwiecień i maj – nie jest przypadkowy. W kwietniu obchodziliśmy 1050. rocznicę Chrztu Polski. Na początku maja przypadają Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz święto Konstytucji 3 maja. W akcję „Poczuj Dumę” może się włączyć każdy, np. przez umieszczenie na Instagramie zdjęć inspirowanych hasłem kampanii. W kolejnych miesiącach akcja będzie kontynuowana. Warto śledzić kolejne odsłony w Internecie.

Surge Polonia jest firmą z misją. Produkuje odzież patriotyczną, a jej nazwa (Powstań, Polsko) pochodzi od zawołania, które było umieszczone na sztandarze 1. Samodzielnej Brygady Spadochronowej dowodzonej przez gen. Stanisława Sosabowskiego. Na dzień założenia firmy wybrano specjalną datę – 11 listopada 2011 r. W działalność Surge Polonia wpisana jest edukacja – zwracanie uwagi odbiorców na polską historię, tę dawną i tę współczesną. Taki przekaz niosą umieszczane na odzieży wizerunki, prowadzony w Internecie blog historyczny oraz kampanie medialne, takie jak „Poczuj Dumę”. – To jedyna w swoim rodzaju kampania społeczno-edukacyjna – mówi Mateusz Nawrocki. – Organizujemy ją po to, by pokazać, że patriotyzm to postawa, która buduje wewnętrznie, daje dużo pozytywnych impulsów do działania i tworzy mocne więzi między ludźmi.

2016-04-27 08:50

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Bp Andrzej Przybylski: Wniebowstąpienie wyraźnie pokazuje, że nasza Ojczyzna jest w Niebie

2024-05-10 20:51

[ TEMATY ]

bp Andrzej Przybylski

John Singleton Copley, "Wniebowstąpienie Chrystusa"/commons.wikimedia.org

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

12 maja 2024, Uroczystość Wniebowstąpienia Pańskiego, rok B

CZYTAJ DALEJ

Anioł z Auschwitz

Niedziela Ogólnopolska 12/2023, str. 28-29

[ TEMATY ]

Wielcy polskiego Kościoła

Archiwum Archidiecezjalne w Łodzi

Stanisława Leszczyńska

Stanisława Leszczyńska

Są postacie, które nigdy nie nazwałyby samych siebie bohaterami, a jednak o ich czynach z podziwem opowiadają kolejne pokolenia. Taka właśnie była Stanisława Leszczyńska – „Mateczka”, położna z Auschwitz.

Przyszła bohaterka urodziła się 8 maja 1896 r. w Łodzi, w niezamożnej rodzinie Zambrzyckich. Jej bliscy borykali się z tak dużymi trudnościami finansowymi, że w 1908 r. całą rodziną wyjechali w poszukiwaniu lepszego życia do Rio de Janeiro. Po 2 latach jednak powrócili do kraju i Stanisława podjęła przerwaną edukację.

CZYTAJ DALEJ

Kamper na sprzedaż – jak napisać dobre ogłoszenie?

2024-05-13 12:45

[ TEMATY ]

Materiał sponsorowany

materiał sponsora/unsplash

Obecnie coraz więcej osób interesuje się zakupem używanych pojazdów. Jest to zatem dobry moment, aby sprzedać kampera w dobrej cenie. Jeśli chcesz znaleźć nowego właściciela dla swojego pojazdu, musisz stworzyć atrakcyjne ogłoszenie, które zainteresuje potencjalnych kupców. Co powinno się w nim znaleźć?

Kamper nie jest zwykłym samochodem. Ten pojazd pełni wiele bardzo przydatnych funkcji, dlatego to ważne, aby był kompleksowo wyposażony i znajdował się w dobrym stanie technicznym. Poszukiwania nowego właściciela możesz rozpocząć od dodania darmowego ogłoszenia na portalu auto.bazos.pl. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję