Akcja #WspieramyPolskę, organizowana przez PKN ORLEN przy współpracy z Fundacją ORLEN, obejmowała cykl spotkań w 50 miastach i miejscowościach na terenie całego kraju. Przez blisko 2 miesiące ciężarówka odwiedzała polskie miasta i miejscowości, promując patriotyzm gospodarczy oraz firmy z polskim kapitałem.
Patriotyzm gospodarczy
Dla polskich przedsiębiorstw 2020 r. to trudny okres. Pandemia COVID-19 skomplikowała sytuację finansową niejednej firmy. PKN ORLEN jako jedna z największych spółek w kraju od lat wspiera rodzimy biznes.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN ORLEN.
Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85% asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20% sprzedaży pozapaliwowej stanowią produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30%. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech, np. 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN Oil. Przykładem może być również przedsiębiorstwo Nowel, zajmujące się produkcją pieczywa, w tym tego dostępnego na stacjach PKN ORLEN.
Obecnie firma eksportuje towary do 12 krajów w Europie.
Kampania w Polsce
Reklama
Biało-czerwona 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw, spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Akcja rozpoczęła się 20 czerwca w Wyszkowie, a zakończyła 8 sierpnia w Płocku.
W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy: Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, można było zobaczyć kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team, m.in. Patrycję Bereznowską, lekkoatletkę specjalizującą się w biegu 24-godzinnym, Wojciecha Bógdała, członka polskiej Motoparalotniowej Kadry Narodowej, Piotra Małachowskiego, dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego w rzucie dyskiem, oraz Macieja Bieleckiego, Rafała Omelkę, Remigiusza Olszewskiego czy członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny.
Szeroka oferta atrakcji
Wraz ze sportowcami na rodziny z dziećmi i mieszkańców odwiedzanych miejscowości czekała moc atrakcji. Za sprawą symulatorów PLAYSEAT z grą F1 2019 chętni mogli poczuć się jak kierowca Alfy Romeo Racing ORLEN i ORLEN Team ART – Robert Kubica. Osoba, która uzyskała najlepszy czas dnia w wirtualnym wyścigu, otrzymała w nagrodę grę F1 2020. Na refleksomierzu z kolei uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swój czas reakcji, a także porównać swoje wyniki z mistrzami sportu z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team. Spotkaniom towarzyszyły promocje i degustacje polskich produktów. Każdy, kto odwiedził przystanek ciężarówki, mógł spróbować m.in. napojów i przekąsek, które na co dzień są dostępne na stacjach ORLEN. W ten sposób koncern promuje firmy z polskim kapitałem – często są to małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Uczestnicy eventów otrzymali produkty firm takich jak Bracia Sadownicy, Crispy Natural, FC Pszczółka, SOTI Natural, Tago, TBM czy ZPC Śnieżka.
Polacy cenią polskie produkty
Postawę promowania patriotyzmu gospodarczego doceniają konsumenci. Według badań przeprowadzonych przez instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN ORLEN powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80% uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.
Akcja #WspieramyPolskę w liczbach:
1 ciężarówka
14 województw
50 miejscowości, w których odbyła się akcja
1000 godzin w trasie
5500 przejechanych kilometrów
20000 uczestników akcji