Reklama

Niedziela Przemyska

Co znaczy poznać człowieka?

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Oznacza to wyjście poza sobie znany świat, wejrzenie i zrozumienie wewnętrznego stanu drugiego, wejście na ścieżkę współodczuwania. Wraz z nim ujawni się nam obraz współczesnego świata, mniej lub bardziej podkręcony przez globalnych kreatorów, który noszą w sobie ludzie pozbawieni Dobrej Nowiny. Przekaz tego obrazu jest jednoznaczny: życie samo w sobie nie ma sensu, istnienie świata i istnień, jest de facto bezcelowe i że wszystko ogarnie niebawem zmierzch.

Ale jest Dobra Nowina! Hallehluyah!

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Dobra Nowina jest taka! Jest Bóg, który to wszystko powołał, a nade wszystko nas umiłował, jako że sam w sobie jest Życiem, które rozlewa w różnorodności istnień i form. Jest Dobra Nowina, bowiem Ten właśnie Bóg nas pragnie i na każdego z nas czeka z miłosierdziem, którego nie jesteśmy w stanie pojąć, wspiąwszy się nawet na wyżyny naszych wyobrażeń. Każdego, kto uzna Go za Ojca, kto stanie przed Nim jako stworzenie, z sercem skruszonym, wziąwszy całą winę swoją na siebie, otrzyma odpuszczenie i przebaczenie grzechów. Zostanie obmyty całkowicie. Odrodzony.

Reklama

Przyjście Chrystusa oznacza, że Bóg stał się jednym z nas, aby nas wydźwignąć. Przybrał postać skromnego sługi. Jego poczęcie, życie, nauka i słowa oraz wszystkie znaki i cuda, które czynił i nadal czyni, przez śmierć krzyżową i własne zmartwychwstanie dnia trzeciego, są pieczęcią, potwierdzeniem objawienia, gdyż żadna istota ludzka nie jest w stanie tego dokonać, czego Chrystus za życia i po zmartwychwstaniu swoim dokonał! Licznym małym wspólnotom rozsianym w Kościele znaki te i cuda towarzyszą do dziś! Po dziś ta prawda głoszona jest przez świadków, których On dotknął, którzy Go spotkali. Jego Nowe Przymierze we Krwi swojej z pogubionym człowiekiem, objawia najgłębszą tajemnicę, iż Bóg zaprawdę jest Ojcem i Synem w Duchu Świętym.

Do ogłoszenia tej wspaniałej Nowiny nie wybrał doskonałych i nieskazitelnych, gdyż takich nie ma, ale do zagubionych posyła tych, których wpierw sam odnalazł i wprowadził na drogę życia wiecznego. Tych, którzy w zagubieniu zostali powołani, którzy wyrwani z mocy swego egoizmu, nawyków, słabości i win doświadczyli na sobie mocy Jego miłosierdzia, aby być autentycznymi świadkami, a nie jedynie etykietką dekretu wyimaginowanego Boga.

Nie człowiek, który jest zamroczony sobą, swoim grzechem i namiętnościami wyznacza drogę powrotu do Ojca, ale Ten, który wszystko powołał i powiedział: Ja jestem drogą, prawdą i życiem. Kto wierzy we Mnie i zachowa moją naukę, nie zginie na wieki, ale otrzyma życie wieczne. (por. J 11, 25).

2021-04-21 10:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kościoły wobec totalitaryzmów

Niedziela szczecińsko-kamieńska 27/2022, str. VIII

[ TEMATY ]

felieton

kościoły

totalitaryzm

Kościół wobec totalitarnej władzy: ostrzeganie, leczenie, przeszkadzanie i – modlitwa.

Szczecińskie „Centrum Dialogu Przełomy” zorganizowało dyskusję na temat „Kościoły wobec totalitaryzmów” i do udziału zaprosiło czterech duchownych: dwóch katolickich (ks. Robert Rosa z kościoła greckokatolickiego oraz ks. Robert Masalski z kościoła rzymskokatolickiego), jednego protestanckiego (ks. Sławomir Sikora z kościoła ewangelicko-augsburskiego) oraz prawosławnego ks. Pawła Stefanowskiego. Prowadził dyskusję prof. Piotr Briks z Uniwersytetu Szczecińskiego. Motyw dyskusji był jasny: oto na naszych sąsiadów, Ukrainę, brutalnie napadło państwo nie tylko o komunistycznych korzeniach totalitarnych, ale także i dzisiaj zarządzane i organizowane coraz bardziej totalitarnie. Jak się przed tym bronić, jaka jest rola chrześcijan i Kościołów w tej obronie? W tle była jeszcze jedna myśl: oto każda władza ma pokusy poszerzania zakresu swoich możliwości, te pokusy mogą prowadzić do działań autokratycznych, a w końcu i totalitarnych. Przed tymi pokusami trzeba się bronić zawczasu, gdy władza jeszcze nie w pełni wypracowała narzędzia nadmiernego wpływu na społeczeństwo. Dlatego zadania Kościoła – przypomniał ks. Sławomir Sikora myśl protestanckiego teologa i duchownego Dietricha Bonhoeffera – zamykają się w trzech punktach. Po pierwsze: patrzeć władzy na ręce i głośno ostrzegać, gdy ta przekracza godziwe ramy, gdy nadużywa swoich uprawnień, gdy łamie prawa Boskie i ludzkie. Po drugie: leczyć rany, otoczyć opieką tych, którzy są ofiarami złej władzy. Po trzecie: wkładać kij w szprychy, przeszkadzać złej władzy w działaniach łamiących prawa. Ksiądz Sikora nie ukrywał, że Dietrich Bonhoeffer głosił takie poglądy jako młody duchowny, nie zyskał znaczącego poparcia wśród innych kapłanów, a sam ostatecznie zginął w obozie koncentracyjnym. Ksiądz Paweł Stefanowski do tych trzech zadań dodał jeszcze jedno: Kościół ma za zadanie modlić się za rządzących. Jak rozumiem nie tyle o to, by powiodły się wszystkie ich zamysły, ale przede wszystkim o to, by rządzili sprawiedliwie, szanując ludzi, ich wolność i prawa. Pomyślałem, że te cztery zadania w zasadzie powinny opisywać stosunek chrześcijaństwa do każdej władzy, nie tylko takiej, która jest jawnie autokratyczna czy totalitarna. A ich realizacja zależeć będzie od tego, czy Kościół jest wolny, przede wszystkim wolny od strachu przed represjami i od pokusy nadmiernego korzystania z życzliwości władzy.

CZYTAJ DALEJ

Kapłaństwo - dar Jezusa dla Kościoła

Niedziela legnicka 4/2004

[ TEMATY ]

kapłaństwo

Karol Porwich/Niedziela

Bóg dał światu wielki dar kapłaństwa. On sam wybiera tych, którzy stają się ministrami Jego nieskończonej miłości, którą przekazują wszystkim ludziom. Jezus Chrystus, zanim powrócił do Ojca, ustanowił sakrament kapłaństwa, aby na zawsze zapewnić obecność kapłanów na ziemi.

CZYTAJ DALEJ

Rozważania na Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego: szatan połknął haczyk

2024-03-28 23:26

[ TEMATY ]

rozważania

ks. Marek Studenski

Materiał prasowy

Jak wygląda walka dobra ze złem na zupełnie innym, nieuchwytnym poziomie? Jak to możliwe, że szatan, będący ucieleśnieniem zła, może zostać oszukany i pokonany przez dobro?

Zagłębimy się w niezwykłą historię i symbolikę Hortus deliciarum (grodu rozkoszy) Herrady z Landsbergu (ok. 1180). Ten odcinek to nie tylko opowieść o starciu duchowych sił, ale także głębokie przemyślenia na temat tego, jak każdy z nas może stawić czoła pokusom i trudnościom, wykorzystując mądrość przekazywaną przez wieki.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję