Robert Kubica przez kolejne 3 lata będzie kontynuować współpracę z ORLENEM jako jeden z głównych ambasadorów marki koncernu. – Sponsoring sportu to jeden z filarów strategii budowania silnej i globalnie rozpoznawalnej marki. Od kilku lat stawiamy na kluczowy projekt związany z obecnością w Formule 1, dzięki czemu docieramy do setek milionów kibiców na całym świecie. Konsekwentnie wspieramy też najlepszego polskiego kierowcę wyścigowego, jedynego polskiego zawodnika w historii F1 – Roberta Kubicę. Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu umowy sponsoringowej z Robertem o kolejne 3 lata. Wesprzemy go w walce o kolejne trofea najbardziej prestiżowych serii wyścigowych. Jednocześnie będziemy dalej efektywnie wykorzystywać tę współpracę na polu marketingowym i komunikacyjnym – wyjaśnił Daniel Obajtek, prezes Zarządu ORLEN.
Start w wyścigu Le Mans
Dla Roberta Kubicy przyszły rok będzie kolejnym w długodystansowych mistrzostwach świata. Polak w swoim drugim pełnym sezonie, 2023, wywalczył z ekipą ORLEN Teamu WRT tytuł mistrzowski w klasie LMP2.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
W przyszłym roku polski kierowca będzie walczył o triumf w klasie Hypercar, królewskiej kategorii najszybszych samochodów, której zwycięzcy zostają oficjalnie mistrzami świata endurance. Polak dołączy do zespołu AF Corse współpracującego z Ferrari i wsiądzie za kierownicę modelu 499P – jednego z trzech w stawce WEC 2024. Włoska ekipa w sezonie 2023 wygrała wyścig 24h Le Mans.
Reklama
W ciągu 5 lat współpracy z ORLENEM Kubica odnosił sukcesy w prestiżowych seriach wyścigowych. W tym czasie wrócił do ścigania się w Formule 1, najpierw w zespole Williamsa, a następnie Alfa Romeo Racing Team ORLEN. W 2021 r. w barwach belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT triumfował w European Le Mans Series w kategorii LMP2. Rok później, z kolegami z włoskiej Premy, stanął na drugim stopniu podium legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Sukces ten powtórzył w tym roku, a znakomity sezon zwieńczył mistrzowskim tytułem w długodystansowych mistrzostwach świata (WEC) – ponownie w barwach belgijskiego zespołu ORLEN Team WRT. Teraz kierowca z Krakowa spełni marzenie o występach w samochodzie spod szyldu Ferrari. Z ekipą AF Corse Kubica będzie rywalizować w klasie Hypercar. – Mam nadzieję, że Polacy będą dumni z moich startów na arenie międzynarodowej w kolejnych sezonach – powiedział Kubica w czasie spotkania z dziennikarzami.
Polityka sponsoringu
Współpraca Roberta Kubicy z ORLENEM jest świetnym przykładem tego, jak długofalowa i przemyślana polityka sponsoringowa może korespondować z realizacją celów biznesowych i wizerunkowych. Kubica jest kluczowym ambasadorem marki. Regularnie uczestniczy w kampaniach marketingowych wspierających obszar detaliczny. W ostatnich latach promował ORLEN Paczkę, paliwa VERVA i program lojalnościowy VITAY. Wybór najlepszego polskiego kierowcy wyścigowego w historii do roli ambasadora marek sygnowanych nazwą i logo największej polskiej firmy wywodzącej się z branży paliwowej, a więc mocno kojarzonej z motorsportem, przemawia do klientów koncernu.
Według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, aż 55% Polaków pozytywnie postrzega zaangażowanie ORLENU w sponsorowanie kierowcy. Niemal co piąty badany wskazuje, że dzięki współpracy z Kubicą chętniej korzysta ze stacji paliw koncernu. Kubica cieszy się wielką sympatią Polaków, ale gwarantuje też zagraniczną ekspozycję marki koncernu i wzmacnia jej rozpoznawalność. Łączna szacowana wartość zwrotu mediowego i pozamediowego, którą ORLEN osiągnie dzięki współpracy z kierowcą na rynkach polskim i zagranicznych, wyniesie w 2023 r. ok. 68,5 mln zł.
Jednym z ważniejszych aspektów sportowej kariery Roberta Kubicy jest fakt, że inspiruje on następne pokolenie młodych zawodników. Kierowca ORLEN Teamu od lat jest wzorem do naśladowania dla młodych, utalentowanych kierowców, którzy czerpią z jego wiedzy i doświadczenia, a najlepszym tego przykładem jest Kacper Sztuka, który w tym roku stanął na najwyższym stopniu podium we włoskiej Formule 4.