W sobotę 14 grudnia kolejny raz, w ramach cyklu „O naprawę polskiej” szkoły, Instytut św. Jadwigi Królowej Polski zorganizował prelekcję pt. „Jak uratować polską szkołę. Zagrożenia przez wdrożenie nowego modelu nauczania i wychowania w świetle dokumentów i zapowiedzi MEN”, którą wygłosiła Barbara Nowak, małopolski kurator oświaty w latach 2016-23.
Program
Spotkanie odbyło się w Klubie Seniora przy parafii Miłosierdzia Bożego, na os. Oficerskim w Krakowie. Wydarzenie rozpoczęło się Koronką do Bożego Miłosierdzia odmówioną w intencji młodzieży szkolnej, o ochronę przed demoralizacją w ramach wprowadzenia nowego przedmiotu edukacja zdrowotna, o pokój i w intencjach osobistych osób zgromadzonych. Modlitwę prowadził ks. prof. Józef Krzywda, misjonarz św. Wincentego a Paulo, kapelan Instytutu św. Jadwigi Królowej Polski, jak sam podkreślił – nauczyciel z 35-letnim stażem w seminarium i profesor z 23-letnim doświadczeniem na uniwersytecie. Następnie zgromadzonych gości powitała Irena Kopf, prezes Instytut św. Jadwigi Królowej Polski.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Barbara Nowak, kurator, nauczycielka historii z 40-letnim stażem pracy, na bazie własnych doświadczeń i wiedzy, a także badań i statystyk z Zachodu, z elokwencją i zaangażowaniem wygłosiła porywającą prelekcję.
Nowy przedmiot
Reklama
– Walka o wolną Polskę dziś toczy się w szkole – podkreślała Barbara Nowak i kontynuowała: – Bo jeśli zdeprawujemy dzieci, nic Polski nie uratuje! My mamy co przekazać młodym ludziom. A oni muszą to przekazać swoim dzieciom. Przedstawiając zagrożenia nowego przedmiotu, prelegentka nazwała go wprost: – To jest zamach na niewinność dziecka!
Pani kurator tłumaczyła, że w wychowaniu do życia w rodzinie, przedmiocie nieobowiązkowym, znajdowały się treści wychowania seksualnego zawsze wiążące seks z miłością i rodziną. Edukacja zdrowotna, która ma zastąpić wychowanie do życia w rodzinie i być obowiązkowa od września 2025 r., będzie uczyć, że młody człowiek ma być labilny, może zmieniać wszystko, łącznie z przynależnością do płci, nie biologicznej, a kulturowej.
Jak przeciwdziałać
Do niebezpieczeństw nowego przedmiotu, nazwanego „brawurowym kłamstwem”, kurator zaliczyła m.in. zmianę roli pedagoga. – Z osoby darzonej w społeczeństwie zaufaniem do tej pory, nauczyciel – zmuszany do uświadamiania 9-latków, dlaczego mają się bać dorosłych – jest degradowany do roli pedofila, a dziecko traci w nim oparcie. Nie znajdzie ono, wypatrując zagrożeń, miejsca ani w szkole, ani w domu, aby czuło się bezpiecznie. To nie jest ludzkie, tylko wręcz szatańskie działanie – mówiła pani Barbara.
Powołując się na publikację Gabriele Kuby Porzucone pokolenie, prelegentka przytaczała dowody, m.in. przerażające dane na temat wykonywanych 50 mln aborcji rocznie na świecie, w krajach, gdzie wprowadzono nowy przedmiot. Podsumowując swe wystąpienie, przedstawiła kluczowe metody obrony: uświadamianie rodziców, wystąpienia organizacji i posłów protestujących przeciwko takiej edukacji. – Bóg wysłucha naszych modlitw, ale człowiek też musi coś robić – podkreślała pani Barbara.
Ksiądz Józef Krzywda spuentował spotkanie przysłowiem: – Non scholae, sed vitae discimus („Nie uczymy się dla szkoły, ale dla życia”). Na zakończenie uczestnicy spotkania zostali zaproszeni na Mszę św. w intencji o pokój w naszej ojczyźnie i aby sprawujący władzę zabiegali o wspólne dobro całego narodu polskiego.