Papieskie kondolencje po katastrofie lotniczej w Kirgistanie
Papież Franciszek przesłał kondolencje rodzinom ofiar katastrofy tureckiego samolotu transportowego, który spadł na domy w Dacza-Suu koło międzynarodowego lotniska Manas, znajdującego się w pobliżu stolicy Kirgistanu, Biszkeku. Polecił też Bogu dusze osób, które straciły życie.
Papieskie kondolencje przekazał w telegramie do władz tego środkowoazjatyckiego kraju sekretarz stanu Stolicy Apostolskiej kard. Pietro Parolin. Zapewnił w nim, że Franciszek modli się także o Boże błogosławieństwo dla całego narodu kirgiskiego.
W katastrofie zginęło co najmniej 37 osób, w tym 4 członków załogi.
Ojciec Święty przesłał na ręce arcybiskupa-metropolity Detroit, Allena H. Vignerona kondolencje po śmierci kard. Edmunda Szoki, arcybiskupa-metropolity Detroit w latach 1981-1990, a później m.in. gubernatora Państwa Watykańskiego.
Papież Franciszek podkreślił niestrudzoną posługę biskupią zmarłego purpurata w Gaylord i Detroit oraz lata służby Stolicy Apostolskiej i Państwa Watykańskiego. Wyraził swój smutek, zapewnił o modlitwie i przekazał swoje apostolskie błogosławieństwo uczestnikom uroczystości pogrzebowych tego wybitnego członka Kolegium Kardynalskiego.
Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.
Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
Coraz bardziej dramatyczna staje się sytuacja humanitarna w ogarniętym wojną domową Sudanie. Według Funduszu Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF), w co najmniej pięciu regionach kraju panuje obecnie głód. Przypomniał o tym w Boże Narodzenie dyrektor zarządzający niemieckiej sekcji UNICEF Christian Schneider, podkreślając, że jest to „przerażające wołanie o pomoc”. Z powodu katastrofalnych warunków cierpi każdego dnia ponad 700 000 głodujących dzieci.
Co to oznacza dla każdego z tych dzieci w Sudanie Schneider zobaczył podczas niedawnego pobytu w tym kraju. „Całkowicie wyczerpane, apatyczne małe dzieci, wychudzone twarze i zdesperowani rodzice, którzy boją się o życie swoich dzieci” - stwierdził. Winna jest niekończąca się wojna. „Ten horror jest dziełem człowieka” - podkreślił przedstawiciel UNICEF.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.