Robert Kubica zajął trzecie miejsce podczas Grand Prix Europy. Walencja okazała się najbardziej szczęśliwa dla Felipe Massy (drugi w klasyfikacji generalnej) z teamu Ferrari, do którego Polak traci tylko dziewięć punktów, plasując się na czwartej pozycji. Tuż za Brazylijczykiem znajduje się Fin Kimi Raikkonen. Przewodzi Brytyjczyk Lewis Hamilton, z 70 punktami na koncie.
W Hiszpanii pecha mieli Fernando Alonso (Renault) i Kimi Raikkonen (Ferrari). Pierwszy zakończył wyścig już na 1. okrążeniu, a drugi na 46. okrążeniu miał defekt silnika. Kubica wspaniale obronił trzecią lokatę wywalczoną już w klasyfikacjach.
Wydaje się, że nasz rodak nie do końca chyba znajduje wsparcie u drugiego kierowcy BMW Sauber. Nick Heidfeld jeździ słabiej od niego i nie za dobrze się o nim wypowiada. Nawet dyrektor niemiecko-szwajcarskiej stajni Mario Theissen powiedział wyraźnie, że „potrzebujemy, aby obaj nasi kierowcy zdobywali punkty”. Liczni komentatorzy słowa te potraktowali jako zawoalowaną krytykę Niemca, który - zdaniem fachowej prasy - już w przyszłym sezonie pożegna się z obecnym teamem. Ponoć nawet Andre Theuerzeit, menedżer Nicka Heidfelda, kontaktował się z przedstawicielami zespołu Red Bulla. Być może właśnie tam szukał on przyszłego pracodawcy dla swojego obecnego chlebodawcy.
Według portalu
Komentatorzy zwracają też uwagę na to, że dynamiczna kariera polskiego kierowcy przypomina nieco początek przygody z F1 Michaela Schumachera. Zrobiono nawet statystykę, według której Kubica jest od niego szybszy. Chodzi mianowicie o liczbę startów, w których uzyskali oni 100 punktów. Otóż Polakowi wystarczyły 34 wyścigi. Niemiec musiał zaliczyć ich o dwa więcej. Kimi Raikkonen 47, a kolega naszego kierowcy z BMW Sauber Nick Heidfeld aż 122. Tylko dwóch pilotów potrzebowało mniej startów. Fernando Alonso uporał się z granicą 100 punktów w 29 zawodach. Lewis Hamilton zaś miał je na swoim koncie już po 15 wyścigach.
Do końca tegorocznej edycji F1 pozostało sześć GP. Właściwie Polak może jeszcze włączyć się w walkę o mistrzowski tytuł. Oczywiście, wiele okoliczności musiałoby się na siebie nałożyć, aby tak się stało. Inni kierowcy zmierzają bowiem dokładnie w tym samym kierunku. Niemniej cały czas jest to możliwe. Przede wszystkim musi być spełniony jeden elementarny warunek - Robert Kubica powinien mieć bolid co najmniej tak dobry jak do tej pory, a może nawet lepszy. Inżynierowie BMW Sauber dwoją się i troją, by właśnie tak było. Niemniej, jak do tej pory, pozostają w cieniu swoich kolegów z Ferrari czy McLarena. Czy z niego wyjdą? Chyba jednak nie w tym roku. Nie ma bowiem już czasu na niebezpieczne eksperymenty. Jestem przekonany, że w przyszłym roku będą w stanie zbudować pojazd, który nie będzie gorszy od najgroźniejszych konkurentów.
7 września czekają nas emocje związane z GP Belgii na torze Spa-Francorchamps, który jest dosyć trudny. Poza tym często zmieniają się w jego okolicach warunki pogodowe, co zazwycaj prowadzi do nieprzewidzianych rozstrzygnięć. Być może w tym roku okaże się on szczęśliwy dla Roberta Kubicy, na co liczą wszyscy jego fani na całym świecie. On sam zapowiada walkę do ostatniego wyścigu o koronę najlepszego kierowcy F1. Na pewno będziemy mu w tym wiernie kibicować. Powodzenia, panie Robercie!
Kontakt:
Pomóż w rozwoju naszego portalu