Pierwsza z proponowanych w projekcie Klubu Poselskiego Lewicy zmian sugeruje traktowanie środków antykoncepcyjnych jako specyfików leczniczych. Jest to wyraźne nadużycie, ponieważ antykoncepcja nie leczy żadnego schorzenia, a wręcz przeciwnie - jej zadaniem jest niszczenie zdolności rozrodczej człowieka czy wręcz niszczenie życia już poczętego! Dla chrześcijanina każde poczęte życie jest święte, nie może on zatem akceptować działań, które je niszczą. Autorzy projektu szacują koszty tej propozycji na około 300-500 mln zł - przy założeniu utrzymania aktualnego poziomu sprzedaży. Jest to niewątpliwie bardzo zaniżony koszt...
Druga propozycja zawarta w lewicowym projekcie odbiera rodzicom podstawowe prawo decydowania o sposobie wychowania swoich dzieci w kwestiach moralnych, co jest sprzeczne z obowiązującym porządkiem prawnym w Polsce oraz z dokumentami międzynarodowymi.
Obowiązujące obecnie rozporządzenie ministra edukacji o wprowadzeniu do szkół przedmiotu „Wychowanie do życia w rodzinie” daje rodzicom lub opiekunom dziecka pełne prawo decydowania o uczestnictwie dziecka w tych zajęciach. Przedmiot ten jednak nigdy nie był obowiązkowy. Obecnie przedmiot „Wychowanie do życia w rodzinie” realizowany jest od V klasy szkoły podstawowej. Jego treści obejmują szeroki wachlarz zagadnień związanych m.in. z relacjami osobowymi w rodzinie i grupie rówieśniczej, problemami okresu dojrzewania z elementami seksuologii, odpowiedzialnego rodzicielstwa oraz wychowania do miłości, i dostosowane są do etapu rozwoju psychofizycznego dziecka. W realizowanym obecnie rozwiązaniu wiedza o życiu seksualnym człowieka stanowi tylko część treści przedmiotu. W projekcie natomiast jest to element dominujący. Takie biologiczno-informacyjne podejście, zastosowane m.in. w USA oraz w Anglii, wywołało skutki odwrotne do zamierzonych.
W szerokim uzasadnieniu zmian autorzy projektu stwierdzają, że wiedza jest czynnikiem, który zmniejszy liczbę ciąż nastolatek, zagrożenie chorobami przenoszonymi drogą płciową oraz przemoc seksualną wobec dzieci. Doświadczenie pedagogiczne zdecydowanie przeczy tej tezie. Wiedza jest ważnym i niezbędnym czynnikiem zmiany ludzkich postaw, lecz czynnikiem niewystarczającym. Niezbędny jest proces wychowania, czyli oddziaływania rodziców, wychowawców i otoczenia w kierunku wyboru systemu wartości i życie zgodne z nim.
Pomóż w rozwoju naszego portalu